در دنیای بانکداری مدرن، برای رقابت و ارائه بهترین خدمات به مشتریان، بانکها به بانکداری باز نیاز دارند. بانکداری باز (Open Banking) یکی از شکل¬های بانکداری مدرن است و بانکداری باز امکان متصل شدن به اکوسیستم مالی بزرگتر و گستردهای را فراهم میکند که در آن ارائه خدمات نوآورانه و جدید ممکن میشود. بهرهمندی از بستر جدید و تحلیل دقیقتر اطلاعات مشتریان، تعامل با آنها را بهبود خواهد بخشید. ورود به دنیای بانکداری باز باعث بهبود کیفیت خدمات، افزایش رقابت در صنعت بانکداری و افزایش گزینههای مشتریان میشود. برای استفاده از قابلیتهای بانکداری باز، بانکها میبایست قوانین و مقررات حوزه بانکداری و امنیت اطلاعات را رعایت کنند که شامل حفاظت اطلاعات شخصی، قوانین پرداخت الکترونیکی و سایر قوانین مرتبط است که بانک مرکزی و سایر ارگانها تعیین کرده و بروزرسانی میکنند.
تمامی سرویسهای مورد نیاز شما به همراه آخرین بروزرسانیهای مورد تایید بانک مرکزی آماده راهاندازی و بهرهبرداری در بانک شماست.
خدماتی مانند:
سیاق پیچک چکاد صیاد سیاح پل چکاوک هامون و..
برای ارائه خدمات و محصولات خود به شرکای تجاری و کسبوکارها، به محصول «APIConsole» نیاز دارید.
در بانکداری، بهرهمندی ازAPIConsole بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از این سامانهی مدیریت خدمات، بانکها میتوانند انتشار و ارائهی خدمات خود را به خوبی مدیریت کنند و به شرکتها و سرویسدهندگان دیگر اجازه دهند مطابق با سیاستهای تعیین شده از خدمات استفاده کنند.
• درگاه عرضه API- API Gateway
• عرضه انبوه API ها به انبوهی از کاربران
• صدور قبض APIها-API Billing
• کیف پول پرداخت هزینه API
• پشتیبانی از انواع مرسوم قیمت گذاری API
• تغییر فرمت و پارامترهای وبسرویسها (Transformation)
• ترکیب پاسخ چند وبسرویس (Service Orchestration)
• مدیریت احراز هویت و دسترسی (Identity and access management)
• کنترل پویا نرخ درخواستها (Dynamic Throttling and rate limit)
• صف پیام (Message Queue)
• مانیتورینگ سطح خدمت وبسرویسها (SLA Monitoring)
کارهای اصلی APIConsole شامل ثبت و مدیریت APIها، نظارت و جمعآوری آمارها، امنیت و حفاظت، و مدیریت نسخهها هستند. با توجه به اهمیت این حوزه و تأثیر آن بر عملکرد بانک، لازم است یک تیم ماهر و حرفهای در این زمینه به خدمت شما باشد. زیرا کیفیت و خدماتی که این سیستم ارائه میدهد، میتواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد کلی را داشته باشد. ما با هوشمندی خود، تمام انرژیمان را در جهت یکپارچهسازی و ارائه API صرف خواهیم کرد. علاوه بر این، تجربیات کسبشده در اجرای این دو پروژه در سطح ملی، در شرکت مخابرات ایران و همراه اول نشان میدهد که میتوانیم با هزینههای مناسب پروژههای موثر و اثربخشی در این زمینه را راه اندازی کنیم.
قابل ذکر است که APIConsole، تجربهی پاسخگویی به بیش از ۱۰٬۰۰۰ درخواست بر ثانیه را دارد. این امر نشان دهندهی توانمندی مسیر هوشمند در خدمترسانی موفق و سطح بالاست.
بدون دیدگاه