سوابق و رزومه مسیر هوشمند

میزان تاثیرگذاری محصولات

این شرکت تمامی تمرکز و نیروی متخصص خود را در «حوزه یکپارچه‌سازی» و «عرضه API» معطوف کرده است و در این راستا تجربه پیاده‌سازی هر دو راهکار را در سطح ملی و در سازمان‌های بزرگی همچون بانک مسکن (یکپارچه‌سازیESB  و سامانه عرضه API) مخابرات ایران (یکپارچه‌سازیESB ) و سازمان‌های زیر مجموعه همراه اول (یکپارچه‌‌سازیESB  و سامانه‌ عرضه API با عنوان Developer.ebcom.ir) داشته است که اثباتی بر توانمندی این مجموعه در پیشبرد پروژه‌های موفق و کارآمد با هزینه‌ای مقرون به صرفه می‌باشد.

با توجه به شناختی که مسیر هوشمند از اقتصاد API و بازار داخل کشور دارد توانسته ‌است سنجه‌های ارزشمندی برای کارفرمایان مهیا سازد. برای مثال:

• در مخابرات ایران، پرتال سازمان که مشترکین جهت پرداخت قبض از آن استفاده می‌کردند پس از بهره‌برداری از بستر یکپارچه‌سازی شرکت مسیر هوشمند، به علت افزایش کیفی سرویس‌دهی، با اقبال روبرو شد و طبق آمار سایت Alexa در سال 1398 

از رتبه‌ی ۵۰۰۰ به زیر ۳۵ رسید.

• در همراه اول، شرکت همراه هوشمند کسب و کار (ebcom) با مشارکت در فروش API، توانست در کانال فروش جدید خود،

طی کمتر از ۶ ماه، درآمدی چند ۱۰ میلیارد تومانی ایجاد کند. 

• تعداد فراخوانی در روز: پردازش بیش از ۱۶۱ میلیون درخواست به صورت موفق. 

• یکپارچه‌سازی و عرضه بیشتر از ۵۰۰۰ وب‌سرویس در سازمان‌های مختلف. 

معرفی محصولات

شرکت دانش بنیان مسیر هوشمند سه محصول برای پوشش نیازمندی‌های مطرح شده در صنعت بانکداری کشور ارائه می‌کند.

میزان تاثیرگذاری محصولات در عملکرد سازمان‌ها

• میانگین زمان پاسخ: به صورت کلی زمان پاسخ در سامانه‌های یکپارچه‌سازی و مدیریت API متاثر از زمان پاسخ بک‌اندهای ارائه دهنده‌ی سرویس هستند. اما اثر این سامانه‌ها روی زمان پاسخ را FootPrint گویند که این زمان برای سامانه‌های مسیر هوشمند چیزی کمتر از حداکثر ۳۰ میلی ثانیه است.

 

• تعداد رخ‌دادها در روز: در سامانه‌های این شرکت، رخدادها به صورت دقیق ثبت و تجمیع می‌گردند. این اطلاعات کمک شایانی به تحلیل رفتار مخاطب، کشف خطا و کشف رفتار متقلبانه می‌کند. بلادرنگ بودن پردازش این حجم از اطلاعات و استخراج دانش از این اطلاعات کار ساده‌ای نیست. چرا که به طول مثال فقط در یک بستر، در یک روز بیش از ۵۰۰ میلیون رخداد که هر کدام به طور میانگین شامل ۲۰ فیلد مجزا هستند، پردازش شده است. ثبت، تجمیع و تحلیل این حجم از داده از ۱۰ گره ثبت کننده‌ی رخداد با استفاده از ۲ گره نگهدارنده‌ی اطلاعات کار بسیار پیچیده‌ای است که در مسیر هوشمند به صورت روزانه بدون کمترین مشکلی رخ می‌دهد.

• تعداد APIها و تنوع پشتیبانی شده: جمعا بیش از ۵۰۰۰ متد روی بسترهای شرکت مسیر هوشمند خدمت رسانی می‌نمایند. این ۵۰۰۰ متدها از صنعت بانکی یا پرداخت و همچنین در خدمات اپراتوری، احراز هویت، هوش مصنوعی و خرده‌فروشی آنلاین نیز در حال استفاده هستند.

• رشد فروش با APIConsole: سامانه‌ی APIConsole با پوشش خدمات مختلف از صنایع و سازمان‌های متفاوت، رشد سریعی در فروش خدمات از زمان راه‌اندازی تاکنون داشته است. این محصول در کمتر از ۶ ماه به بیش از ۱۷ مشتری با قرارداد عقد شده دست پیدا کرده و روزانه چند ده میلیون درخواست را پردازش می‌کند که مجموع فروش سامانه را به بیش از چند ده میلیارد تومان رسانده است. این رشد در سال ۱۴۰۱ نیز به شدت رو به افزایش است. عمده‌ی مشتریان این بستر کسب و کارهای مطرح و پر مصرفی هستند که از خدمات بانکی، احراز هویتی و استعلامی استفاده می‌کنند.

• زبان‌های برنامه‌نویسی پشتیبانی شده: زبان‌های زیر در سایت برای هر متد از هر سرویس به صورت خودکار نمونه کد فراخوانی تولید کرده و نمایش می‌دهد. حتی می‌تواند با اطلاعات تستی کاربر این درخواست‌ها را پر کرده و به صورت کامل اجرا شود. cURL, HTTPie, Javascript, Node, C, Java, PHP, Objective-C, Swift, Python, Ruby, C#, Go,

• زمان On-Boarding: بستر ارائه خدمات APIConsole با هدف صفر کردن تعاملات اداری و انسانی طراحی شده است. این تعاملات در این بستر به صورت خودکار توسط ماشین انجام شده و کاربران بدون نیاز به تعامل انسانی می‌توانند onboard شده و از خدمات بهره ببرند. با توجه به این که در این سامانه همه‌ي سرویس‌ها و متدها به صورت خودکار پس از استقرار دارای بستر Sandbox اتوماتیک هستند، کاربر می‌تواند پس از ثبت نام، سرویس خود را جستجو کرده و در لحظه بدون هیچ تعاملی، مستندات سرویس را به همراه پاسخ‌های حالات مختلف مشاهده کرده و در صورت ارائه مجوز توسط مدیر سامانه، بدون هیچ هزینه‌ یا تعامل دیگری، سرویس را روی بستر Sandbox تست نماید. این بستر عینا عملکرد مشابه با محیط اصلی دارد و زمان Onboarding را به چند دقیقه کاهش می‌دهد. مصرف‌کنندگان با آزمون در فضای Sandbox، می‌توانند درخواست محیط عملیاتی را ثبت کنند و در صورت دریافت مجوز، فقط با تغییر token از بستر عملیاتی استفاده کنند. ویژگی منحصر به فرد این بستر، تشابه کامل بستر عملیات و SandBox است.

• تعداد کاربران/مخاطبین نهایی: ۴۰ میلیون نفر در شرکت مخابرات ایران و بیش از ۵۰ میلیون نفر در همراه اول. (فقط اپلیکیشن همراه من ۱۲ میلیون نصب فعال دارد که همه‌ی آنها در ۳ روز اول نوروز ۱۴۰۰ از این سامانه استفاده کردند.)

• تعداد پشتیبان‌های آماده: هر محصول در هر استقرار به صورت کلاستر شده و با پشتیبان‌های لحظه‌ای به صورت mirror فعال می‌شود. هر بستر علاوه بر کلاستر، High Available و معماری بدون Single Point of Failure پشتیبان نیز دارد.

سوابق و فعالیت‌ها

مشتری

محصول پایه

موضوعات قراردادها

نوع شرکت

بانک مسکن

APIConsole

۱-  پروژه بستر عرضه وب‌سرویس APIConsole و اجرای سامانه‌های بانکی.

2- پروژه شناخت، تحلیل، توسعه، تست و رفع اشکال، نصب راه‌اندازی و… سرویس های Inbound و  Outboundبر روی پلتفرم API Manager بانک مسکن.

۳-  پروژه توسعه، نصب و راه‌اندازی سرویس‌های سامانه‌های چکاد و پیچک.

۴- قرارداد پشتیبانی نگهداری و به روزرسانی سوییچ مبادلات لحظه ای پل.

۵- توسعه و راه اندازي سرویس هاي سفته الکترونیکی، برات الکترونیکی و اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن بر روي APIConsole.

۶- حساب‌هاي مازاد بانکی، استعلام اطلاعات از سامانه سام، استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی، استعلام معلولیت، استعلام مشخصات بیمه شده، استعلام سابقه تحصیلی، اطلاعات ایثارگري، تسهیلات مسکن ایثارگري، مطابق پروتکل REST بر روي  APIConsole

۷- تهیه و تامین واسط سرویس‌های سامانه الکترونیک تسویه چند بانکی.

۸- تولید مستندات فنی، آموزش، راهبری و… سرویس سهام عدالت.

۹- سامانه تسویه چند بانکی بورس کالا.

۱۰- توسعه و راه‌اندازی سرویس‌های سامانه عرضه خودرو داخلی و وارداتی وزارت صمت.

۱۱- تمدید خدمات پشتیبانی سامانه‌های زیرساختی در سال ۱۴۰۲

دولتی

شرکت همراه کسب و کارهای هوشمند (همراه اول)

APIConsole

۱- قرارداد توسعه زیرساخت گذرگاه سرویس سازمانی (ESB)

۲- قرارداد پشتیبانی نگهداری و راهبری نرم‌افزار سفارشی ESB بامشخصات موردنیاز همراه اول از سال ۱۳۹۹ تا هم‌اکنون

۳- قرارداد همکاری در ارائه خدمات نرم‌افزاری از طریق رابط برنامه کاربردی (API) بر بستر سامانه همات (APIConsole)

نیمه خصوصی

سازمان فنی و حرفه‌ای

Managed service

ارائه خدمات دیتابیس و وب‌سرور به حرفه‌ای ترین شکل ممکن برای سازمان فنی و حرفه‌ای

دولتی

شرکت فناپ پلاس

معماری و طراحی

طراحی پلتفرم خدمات دیجیتال (ارائه پیشنهاد فنی و معماری) در اپراتور تلفن همراه دیجیتال همکاری

خصوصی

شرکت مخابرات ایران

APIConsole

ارائه خدمات تجاری API به مشتریان از درگاه developer.tci.ir

نیمه خصوصی

شرکت مخابرات ایران

DoorSOA

۱- توسعه خدمات بر بستر یکپارچه‌سازی  ESB ارائه شده به مخابرات

۲- پشتیبانی از بستر یکپارچه‌سازی ESB و تمدید قرارداد تا هم‌اکنون

۳- یکپارچه‌سازی نرم افزار IVR با پروتکل SSE

۴- ابزار یکپارچه‌ وب‌سوکت ۱۱۸

نیمه خصوصی

پارسیان همراه لوتوس

DoorSOA

یکپارچه‌سازی MVNE، خدمات بانکی و بیمه‌ی پارسیان

خصوصی

شرکت مهیمن (سازمان فناوری اطلاعات ایران)

APIConsole

اولین اپراتور ارائه خدمات دولتی به کسب و کارها (PGSB)

خصوصی

شرکت‌مهیمن (مخابرات ایران)

DoorSOA

راه‌اندازی بستر یکپارچه‌سازی (ESB) مخابرات و توسعه خدمات مبتنی بر آن

خصوصی

سازمان تامین اجتماعی

APIConsole

نمایندگی ارائه خدمات

دولتی

ایوان رایان پیام (جیبیت)

APIConsole

تامین و فروش API

خصوصی

) بانی مدارا کتان بانی‌مد(

APIConsole

تامین و فروش API

خصوصی

نوآوران فن آوازه (دیجیکالا)

APIConsole

تامین و فروش API

خصوصی

توسعه و تدبیر جوامع سلام (باسلام)

APIConsole

تامین و فروش API

خصوصی

سبدگردان سرآمد بازار

APIConsole

تامین و فروش API

خصوصی

لیزینگ کارآمد

APIConsole

تامین و فروش API

خصوصی

گواهی‌نامه‌ها و مجوزها

ردیف

عنوان

نهاد صادر کننده

توضیحات

۱

گواهی حسن انجام کار

بانک مسکن

در اینجا ارائه شده است

۲

گواهینامه رتبه بندی انفورماتیک

سازمان برنامه بودجه کشور

رتبه 4 [1]– رسته نرم افزار-رشته تولید و پشتیبانی نرم افزارهای سفارش مشتری- در اینجا ارائه شده است

۳

گواهینامه رتبه بندی انفورماتیک

سازمان برنامه بودجه کشور

رتبه ۴ -رسته ارائه خدمات- رشته خدمات پشتیبانی

در اینجا ارائه شده است

۴

دانش بنیان

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

https://pub.daneshbonyan.ir
قابل استعلام است. در اینجا ارائه شده است

۵

مجوز فعالیت

سازمان نظام صنفی رایانه ای

در اینجا ارائه شده است

۶

کارت بازرگانی

اتاق بازرگانی

در اینجا ارائه شده است

۷

کدملی کالا

ایران کد

برای محصول APIConsole

۸

مجوز موقت  سمتا

مرکز راهبری سامانه مدیریت تامین کنندگان

در اینجا ارائه شده است

۹

گواهی تاییده فنی

سازمان فناوری اطلاعات ایران

در اینجا ارائه شده است

۱۰

اینماد

فناوری اطلاعات وفناوری رسانه های دیجیتال

داخل سایت apiconsole.ir قابل مشاهده است.

۱۱

ساماندهی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

داخل سایت apiconsole.ir قابل مشاهده است.

۱۲

گواهی ثبت

وزارت ارشاد-مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

در واقع لازمه گواهی تاییدیه فنی می‌باشد

۱۳

گواهی ارزیابی و امنیتی تست نفوذ

شرکت آگاه ویرا رایانش

در اینجا ارائه شده است

14

پروانه بهره برداری

وزارت صمت

در اینجا ارائه شده است

[1] این شرکت در اولین رتبه‌بندی انفورماتیک توانست میزان امتیاز مورد نیاز جهت اخذ گرید ۲ را کسب نماید اما با توجه به قانون محدود کننده این سازمان که شرکت‌ها در اولین رتبه بندی نهایتاً رتبه ۴ را می‌توانند کسب کنند گرید این شرکت عدد ۴ ثبت گردید

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.